فراپلاست | تولید کننده انواع مخازن پلی اتیلنی

مخزن پلی اتیلن ضد جلبک

مخزن پلی اتیلن برای نگهداری مایعات به خصوص آب در مناطق مختلف به کار برده می شوند . این مخازن به صورت تانکر های پلاستیکی می باشند که به صورت شفاف در انواع یک لایه ، دولایه ، سه لایه و چهار لایه تولید می شوند و مخازن سه لایه و چهار لایه پلی اتیلن ، ضد جلبک می باشند. هر چه قدر تعداد لایه ها در این مخازن زیاد باشد وزن آن ها و ضخامت مخزن و همچنین ضد جلبک و میکرو ارگانیسم بودن آن ها افزایش پیدا می کند و دوام و ماندگاری بیشتری نیز خواهند داشت. مخزن پلی اتیلن ضد جلبک به دلیل بهداشتی بودن و تغییر نکردن طعم آب  از جمله ی مهمترین موارد در مناطق مختلف به خصوص مناطق گرمسیری می باشد که آب را درون مخازن نگهداری و ذخیره می کنند.

بسیاری از مخازنی که برای نگهداری آب و مایعات به کار برده می شوند ، غیر بهداشتی می باشند و موجب آلودگی آب ها یا جلبک بستن درون مخازن می شوند و در نتیجه بر سلامت انسان ها تاثیر می گذارند.

پیشرفت علم و صنعت راه کار های بسیاری برای زندگی آرام و راحت و سالم در اختبار بشر قرار داده و با تولید مخزن مناسب همچون مخزن پلی اتیلن ضد جلبک ، سعی در نگهداری سالم آب های آشامیدنی کرده است. مخازن پلی اتیلن دارای انواع بسیار زیادی چون مخزن پلی اتیلن افقی و مخزن پلی اتیلن عمودی و به صورت تک لایه ، دو لایه و سه لایه و چهار لایه  می باشند.

مخازن پلی اتیلن سه لایه و چهار لایه  از جمله مخزن پلی اتیلن ضد جلبک می باشند.در مناطق سردسیر که نور خورشد کمتر می باشد استفاده از مخازن دو لایه مناسب می باشد ، اما برای مناطق گرمسیر باید مخزن پلی اتیلن ضد جلبک یا همان مخازن سه لایه یا چهار لایه به کار برده شود .

مخزن پلی اتیلن ضد جلبک چیست ؟

مخزن پلی اتیلن ضد جلبک از جمله ی مخازن نگهداری مایعات می باشد که ضد جلبک می باشند و به دلیل ساختار ویژه ای که دارند مانع از ورود نور خورشید به داخل مخزن و در نتیجه جلبک بستن آن ها می شود.ساختار این نوع مخازن ، همانند مخزن پلی اتیلن یک لایه می باشد با این تفاوت که مخازن پلی اتیلن ضد جلبک سه لایه یا بیشتر می باشند و  لایه ای تیره رنگ با رنگ دانه های مشکی یا دوده طبیعی  در میان لایه های  آن ها تعبیه می شود و به جای یک مرحله در تانکر های شفاف در سه یه چهار  مرحله قالب گیری می شوند و چند لایه رنگی  بر روی هم قرار می گیرند.

این لایه تیره مانع از نفوذ نور خورشید که مهمترین عامل رشد جلبک می باشد می شود و همانند یه اتاق نیمه تاریک عمل می کند . جلبک ها بدون نور خورشید و یا در فضای تاریک و نیمه تاریک قابلیت رشد ندارند .

چرا باید از مخازن پلی اتیلن ضد جلبک استفاده نماییم ؟

جلبک ها موجودات زنده ، لزج و سبز رنگی می باشند که بر روی دیواره های مخازن رشد و تجمع پیدا می کنند و باعث بد بو شدن و ایجاد طعم نامطلوب در آب می شوند و همچنین امکان رشد باکتری ها را فراهم می آورند . نفوذ نور به داخل مخزن موجب رشد سریعتر آن ها می شود . بهترین راهکار برای جلو گیری از رشد و تکثیر جلبک ها  استفاده از مخزن پلی اتیلن ضد جلبک می باشد که مانع از رشد و تکثیر جلبک می شوند و مایعات و آب را سالم نگه می دارد .

خصوصیات و ویژگی هتای مخزن پلی اتیلن ضد جلبک :

  • مخزن پلی اتیلن ضد جلبک مقاومت بالایی در برابر دماهای بالا و پایین دارند و در صورت یخ بستن آب نیز مشکلی برای آن ها فراهم نمی شود .
  • در این مخازن نصب اتصالات و سوراخ کاری برروی بدنه آن ها بسیار راحت می باشد و آسیبی به مخزن وارد نمی کند و در نتیجه به وسیله ی جوشکاری می توان این اتصالات را به بدنه مخزن متصل نمود به طوری که جزئی از بدنه ی مخازن شوند .
  • مخازن پلی اتیلن ضد جلبک با مجوز سازمان غذا و دارو ، دارای مواد اولیه food grade می باشند و برای صنایع غذایی قابل استفاده می باشند .
  • نور خورشید و اشعه ی ماورا بنفش به دلیل داشتن جداره ی تیر رنگ در آن ها  قادر به ورود به داخل مخزن نمی شود .
  • این مخازن دارای شیارهایی بر روی دیواره ها می باشند که موجب بالابردن مقاومت فیزیکی و مکانیکی و زیبایی آن ها می شود .
  • مخزن پلی اتیلن ضد جلبک می تواند آب آشامیدنی و یا مایعات دیگر را تا مدت های طولانی سالم و تمیز و بدون بو و رنگ نگهداری نماید .
  • از این مخازن به دلیل داشتن جداره ی بیشتر از آن ها علاوه بر آب در نگهداری اسید ها و مواد شیمیایی نیز استفاده می شود .

نحوه ی تست ضد جلبک بودن مخازن پلی اتیلن :

در تهیه مخزن پلی اتیلن ضد جلبک باید مخزن را تست کرد تا از ضدجلبک بودن آن مطمئن شد . برای این کار باید در نظر داشت که این مخازن سه لایه می باشند و در قسمت بالا و دهانه ی مخزن ، سه لایه بودن آن ها مشخص می شود و لایه ی تیره رنگ در بین آن ها دیده می شود که در صورت نبود لایه ی تیره رنگ در دهانه مخزن ، مخزن پلی اتیلن ضد جلبک نمی باشد.

روش دیگر تست مخزن پلی اتیلن ضد جلبک این است که باید در یک روز آفتابی لبه درب مخزن را کمی بالا برد در حدی که داخل مخزن دیده شود و نور اضافی وارد آن نشود که در این صورت اگر نور از قسمت های داخلی بدنه عبور نکند و وارد مخزن نشود مخزن پلی اتیلن ضد جلبک می باشد . نور خورشید زمانی که به داخل مخزن وارد می شود به صورت لکه های سفید به شکلی قابل تفکیک خود را نشان می دهد.انواع مخزن پلی اتیلنمخزن پلی اتیلن چهار لایهمخزن پلی اتیلن سه لایهمخزن پلی اتیلن ضد جلبک

عضویت در خبرنامه

Get updates and learn from the best

مطالب مرتبط

فراپلاست

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

برای این که بدانیم یک مخزن پلی اتیلن چگونه تولید می شود باید ابتدا بدانیم مخازن پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد و پس از آن نحوه

فراپلاست

مخازن پلی اتیلن در تبریز

مخزن پلی اتیلن به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد در تبریز تولید و فروش بسیاری دارند و بازار تبریز از جمله بازار هایی می باشد که

درباره فراپلاست

با فراپلاست بیشتر آشنا شوید...