فراپلاست | تولید کننده انواع مخازن پلی اتیلنی

کاربرد مخازن پلی اتیلنی

کاربرد مخازن پلی اتیلن  چیست؟

مخازن پلی اتیلن به علت کار برد های زیاد و فراوانی که دارند در بیشتر نقاط کشور تولید می شوند به طوری که به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است و در بیشتر صنایع و حتی مصارف غیر صنعتی نیز به کار برده می شوند . از جمله کاربرد هایی که مخازن پلی اتیلن در زنجان دارند می توان به استفاده از آن ها برای نگهداری آب آشامیدنی و مواد شیمیایی و همچنین نگهداری نفت و بنزین و گازوئیل و اسید ها و … و همچنین استفاده در زمینه تانک های سپتیک یا فاضلاب های خانگی و مخازن سیلویی جامد و موارد بسیار دیگر اشاره کرد .

علاوه بر مخزن های تک جداره از جمله مخازن پلی اتیلنی که در زنجان تولید می شود مخازن پلی اتیلن دو جداره می باشد که در ساخت آن ها از لوله و ورق های پلی اتیلن دو جداره استفاده می شود و روش تولید آن ها جوش کاری اکسترودی می باشد که ظرفیت آن ها از ۱۰۰۰لیتر تا ۸۰ متر مکعب می باشد .

مزایای مخازن پلی اتیلن :

از جمله مزایای مخازن پلی اتیلن، نصب سریع و آسان و وزن کم آن ها می باشد ، بنابرین حمل و نقل آن ها آسان بوده و همچنین قیمت آن ها نیزمناسب می باشد . این مخزن ها در مقابل خوردگی ها مقاومت بالایی دارند و بهداشتی هستند و همچنین قابلیت تولید در رنگ های مختلف را دارند و دوام و ماندگاری بالایی دارند ، مخازن پلی اتیلن دو جداره بدون نشت بوده و هزینه نگهداری و تعمیر آن ها پایین می باشد و قابلیت اتصال لوله و سایر انشعابات به روش جوشکاری را دارند و در انواع متنوع قابلیت تولید دارند و سبک می باشند . مخازن پلی اتیلن به این دلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا که پلی اتیلن ماده ای می باشد که از لحاظ شیمیایی غیر فعال می باشند و از این رو با مواد دیگر واکنش نمی دهند بنابرین در نگهداری مواد زیادی به کار برده می شوند زیرا مزه نمی گیرد و تغییر بو نمی دهد .

در تمامی کار های حساس که نیاز هست است از مایعات و یا حتی مواد جامد نگهداری شود بدون این که ذره ای تغییر در مزه و بو و یا رنگ آن ها اتفاق بیافتد پیشنهاد می شود که از مخزن پلی اتیلن استفاده شود . بنابرین مزایای زیر را به صورت کلی می توان برای مخازن پلی اتیلن نام برد .

۱ – مخازن پلی اتیلن قیمت بسیار مناسبی دارند و به صرفه می باشند .

۲ – این مخزن ها در برابر خوردگی ها بسیار مقاوم می باشند .

۳ – مخازن پلی اتیلن در برابر اشعه ی  uv مقاومت بالایی دارند .

۴ – مخزن های پلی اتیلنی دوام بالایی دارند و از آن ها می توان طولانی مدت استفاده نمود .

۵ – این مخزن ها در مناطق سردسیر و گرمسیر قابلیت استفاده دارند .

۶ – از این مخزن ها می توان در نگهداری آب و مواد شیمیایی و بهداشتی و … استفاده نمود .

۷ – مخازن پلی اتیلن قابلیت استفاده در صنایع و همچنین منازل مسکونی را دارند .

۸ – خواص فیزیکی و مکانیکی مخازن پلی اتیلن زنجان بسیار بالا می باشد .

از دیگر خصوصیات مخازن پلی اتیلن زنجان این می باشد که علاوه بر این که در برابر اشعه فرابنفش مقاوت دارند ، کاهش جذب اشعه فرو سرخ می باشد که حرارت کمتری را جذب می کنند بنابرین موجب کاربرد بالای آن ها می شود .

بنابرین می توان از کاربرد های مخازن پلی اتیلن ، به کاربرد های فاضلابی ، کاربرد های دفع زباله ،کاربرد های آبی و کاربرد های صنعتی و … اشاره نمود .

استفاده از مخازن پلی اتیلن روش های دارد که در صورتی که آن ها رارعایت کنیم می توان به مدت زمان بیشتر و به صورت کاربردی تر از آن ها استفاده نمود .

باید از طراز بودن سطح زیر مخزن قبل از نصب نمودن اطمینان پیدا کرد .

مخازن پلی اتیلن مقاوم می باشند در صورتی که از برخورد اجسام تیز و برنده به آن جلوگیری شود . هنگام استفاده از مخزن درب مخزن باید بسته باشد تا از ورود مواد از بیرون و تغییر رنگ و حالت مواد و بوی مواد درون مخزن جلو گیری شود .

برای کسب اطلاعات بیستر با گروه صنعتی فرا پلاست در تماس باشید.

عضویت در خبرنامه

Get updates and learn from the best

مطالب مرتبط

فراپلاست

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

برای این که بدانیم یک مخزن پلی اتیلن چگونه تولید می شود باید ابتدا بدانیم مخازن پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد و پس از آن نحوه

فراپلاست

مخازن پلی اتیلن در تبریز

مخزن پلی اتیلن به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد در تبریز تولید و فروش بسیاری دارند و بازار تبریز از جمله بازار هایی می باشد که

درباره فراپلاست

با فراپلاست بیشتر آشنا شوید...